piątek, 24 stycznia 2014

Stewia zamiast cukru.


Jeśli tak jak ja stosujecie zdrowa dietę lub się odchudzacie i słodki smak stał się tylko wspomnieniem to jest światełko w tunelu zwane stewią.


Stewia to roślina pochodząca z Ameryki Południowej, która zawiera słodkie substancje glikozydy, dzięki czemu bez obaw można ja stosować jako naturalny słodzik.
Jeśli chodzi o walory smakowe to jest dużo słodsza od cukru, łatwo wiec z nią przesadzić. Każdy musi sam dojść metoda prób i błędów ile zastosować. Ja na duży kubek herbaty wsypuję pół grama. Na mniejszą szklankę myślę, że jedna trzecia saszetki będzie odpowiednia. Jeśli tak jak ja zakupicie stewie w saszetkach oczywiście. 
Warto wiedzieć, że słodycz stewii nie jest identyczna jak białego cukru. Zawiera bliżej nieokreślony posmak goryczy. Mi to jednak całkowicie nie przeszkadza, ponieważ da się to jedynie wyczuć w herbacie. 
Genialnie natomiast smakuje w wypiekach. I nawet jeśli nie utrafię z ilością wystarczy, że posypię po wierzchu i problem z głowy.



Oprócz walorów smakowych chcę wam powiedzieć także o jej wspaniałych właściwościach leczniczych. Stewia przede wszystkim jest grzybobójcza. Wspomoże więc wszystkich walczących z candida albicans. 
A kiedy czujecie, że zbliża się przeziębienie, herbata z podwójną dawką stewii postawi na nogi, co osobiście wypróbowałam.  


Zalety stosowania stewi: 
  • naturalna
  • nie zawiera kalorii, ponieważ glikozydy nie są trawione przez człowieka
  • słodsza niż cukier
  • wykazuje silne działanie grzybobójcze
  • nie uzależnia 
  • opakowanie, które kupiłam 100 saszetek wystarczyło mi na 3 miesiące stosowania



Prawda o cukrze:
  • w dużym uproszczeniu jego nadmiar jest zamieniany na tłuszcz
  • jest pożywką dla grzybów
  • uzależnia
  • jest substancją w pełni oczyszczoną aby go strawić organizm pobiera między innymi wapń z kości i zębów
  • zakwasza organizm, czyli obniża prawidłowe zdrowe pH, które jest lekko zasadowe

2 komentarze:

  1. Chyba muszę "to" wypróbować" :) A gdzie można ją dostać? Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję stacjonarnie w Łodzi w Arkadii Zdrowia na ulicy Brzoskwiniowej 3. Tutaj można wyszukać najbliższy sklep lub aptekę z produktami Now Foods http://www.betterstevia.pl/sklep/
      Jest też dostępna na allegro.
      Pozdrawiam

      Usuń